Selskapets navn, Orbis Wines, er fra det latinske ordet orbis, som betyr sirkel eller ring og brukes om blant annet jordkloden (ofte skrevet; orbis terrarium).
Orbis Wines skal gjøre det mulig for forbrukeren å kunne velge produkter som har minimum påvirkning på miljøet, uten at dette går på bekostning av kvaliteten. Dette er bakgrunnen for selskapets valgspråk: minimum impact, maximum wine.
Selskapet skal selge produkter på en bærekraftig måte til det norske markedet, som økologisk og biodynamisk produserte viner. Vi skal også ha fokus på miljøsmakrt emballasje.
Orbis Wines skal fremme ren og sunn livsstil, men også holde fast ved vår kjerneverdi som er å ta vare på miljøet vårt. Dette betyr i detalj at Orbis Wines skal forplikte seg til å ivareta matjorden; det biologiske mangfoldet av insekter, fugler og andre organismer; klimaet og bruken av energi; samt bevaring av våre begrensede ressurser.
Navnet reflekterer selskapets verdigrunnlag.
Her er link til våre produkter .
Orbis Wines in its current state was reestablished in 2018. The company is managed by Mr. Steinar Karlsen from Einar A. Engelstad and Mr. Ronny Bjørklund is the Portfolio manager. The company is part of Solera Norway which is fully owned by Solera Beverage Group.
The name Orbis is Latin for circle or ring and is often used about earth (as in Orbis terrarium). Orbis reflects our core values.
Orbis Wines is enabling consumers to make a choice that has minimum impact on the environment without compromising the quality. In essence: minimum impact, maximum wine.
Orbis Wines will only import and distribute products that falls within the following categories:
Sustainable, Organic, Biodynamic, Environmentally smart packaging. Preferably in a combination with some or all.