Umberto Scelza srls
Italia/Abruzzo
Det var Umberto Scelza selv, i en alder av 26 år, som nylig startet firmaet. Besteforeldrene til Umberto dyrket druer, og Umberto hjalp dem i vinmarken allerede i tidlig alder, spesielt under innhøstningen. Allerede dengang bestemte Umberto seg for å starte egen vingård.
14 år gammel begynte han som servitør, og etter det hadde han flere andre jobber som ga ham den erfaringen han trengte på ulike områder for å kunne starte egen bedrift.
Første år produserte han 4000 flasker og solgte alle i Italia. I 2017 solgte han 7000 flasker, da også noen utenfor Italia, og i 2018 har han solgt 10000 flasker til mange forskjellige land.
Vingården er ung og dynamisk med unge krefter som ønsker å etablere seg som en seriøs produsent med eksport i hele verden. Ideen til rosen på flasken startet i vinmarken til bestefaren, der han som mange andre brukte roser for å følge med på vinmarkens helsemessige tilstand. Den lille rosen på hver enkelt flaske er ment som et bevis på at hver eneste flaske er ren og sunn - i tillegg er rosen et symbol på kjærlighet.